Försäljningsvillkor
1. Allmänna villkor
2. Beställning
3. Priser
4. Betalning
5. Leveranstid
6. Leveransförsening
7. Frakten
8. Garanti
9. Ångerrätt, öppetköp 14 dagar
10. Reklamation
11. Outlösta paket
12. Säkerhet
13. Reservation
14. GDPR (General Data Protection Regulation)
15. Cookies
1. Allmänna villkor
BSM tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
2. Beställning
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med oss.
Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.
Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig snarast.
3. Priser
Alla priser som visas på BSM anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. BSM reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.
Vi reserverar oss för slutförsäljning och tryckfel som prisfel m.m.
4. Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Om du valt att betala med faktura skickas den ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 30 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se
Klarna Payments
BSM använder Klarna Payments för privatkunder och företag. Klarna Payments presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Payments utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Payments vilka alternativ som är tillgängliga för just dig.
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice
5. Leveranstid
För de flesta produkter gäller 2 till 7 vardagar vid lagervara, vissa produkter (beställningsvaror) tar längre tid men då meddelar vi dig om det.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer samt för eventuella prisfel som kan uppstå.
De flesta mindre försändelser skickas med DHL och Postnord, då som postpaket eller brev. Vissa försändelser går direkt från våra leverantörer.
Det går också att hämta dina varor i vår butik.
6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig.
Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss, då meddelar vi er.
7. Frakt
Dina varor skickas direkt hem i brevlådan. Större paket levereras av DHL/Shenker/DSV/Postnord till ditt närmaste utlämingsställe för postpaket.
8. Garanti
Vi på BSM har 2 års GARANTI på alla normala lagervaror som ingår i vårt sortiment på BSM och som inte är med på listan över undantag nedan.
9. Ångerrätt, öppetköp 14 dagar:
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, (nyskick) dvs ej skadad eller förstörd. Varan ska lämnas tillbaka i sin orginalförpackning/emballage. Vid transport med Postnord/DHL ska ett transportemballage användas. Du som kund står för totala fraktkostnadena, frakten till dig samt returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Fri frakt gäller endast vid köp av produkten.
Ordrar (Produkter) som inte finns på BSM butikslager, kontakta oss om ni undrar något så hjälper vi er gärna.
Återbetalning sker till kort/konto som användes vid köp.
För mer information kontakta oss på email info@BSM-AB.se eller telefon +46922-141 50.
Kontakta oss gärna innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
10. Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt till info@bsm-ab.se, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot din felanmälan och sänder dig en förbetald returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara. Den fellevererade varan skall vara i nyskick och oskadat skick i originalförpackning. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida!
OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd och returportot betalt.
11. Outlösta paket
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.
Tänk på att liggetiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift upp till 500:-. Avgiften debiteras i efterskott.
Vid hämtas i butik ska du som kund hämta ut din beställda vara senast inom 14 dagar från det att du fått avisering. Du får alltid en avisering om var och när varan kan hämtas. Vi skickar sms eller e-post. Vara hämtas ut personligen mot uppvisande av giltig legitimation och ordernummer. För varor som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift motsvarande de faktiska hanteringskostnader som uppkommer hos oss.
12. Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.
13. Reservation
BSM reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.
14. GDPR (General Data Protection Regulation)
Vi på BSM följer GDPR för kundens säkerhet med ett helhetsgrepp över alla personuppgifter på webben och i butiken.
Kundens personuppgifter makuleras från våra system på hemsidan samt i butiken inom 2-5 år beroende på produkt. (Har med garanti att göra så vi kan spåra ordern.)
Om ni har några funderingar om GDPR så hör gärna av er till oss.
15. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.